Uitslagen avond in Leeuwarden

Leden van GroenLinks zijn van harte uitgenodigd om op 20 maart ’s avonds de uitslagen te volgen met de kandidaten voor GrienLinks op het Provinciehuis in Leeuwarden.

Dorps- en wijkdemocratisering en de kwaliteit van de leefomgeving

Dorps- en wijkdemocratisering en de kwaliteit van de leefomgeving vormen het thema van de ledenbijeenkomst op dinsdagavond 19 maart in Trinitas. Het zijn twee onderwerpen die GroenLinks belangrijk vindt en die ook door burgemeester en wethouders van de gemeente Heerenveen hoog op de agenda zijn geplaatst.

Dit biedt kansen om een aantal mooie GroenLinkse idealen te verwezenlijken! “Dorps- en wijkdemocratisering en de kwaliteit van de leefomgeving” verder lezen

foto: Erwin van den Bosch

Patrick van Klink (FNV) was gastspreker op de informatieve avond ‘Duurzame energie, hoe gaat dat en wie betaalt het?’ afgelopen dinsdagavond in Trinitas. De avond was georganiseerd door GroenLinks Heerenveen en trok zo’n 60 belangstellenden. Lees verder voor verslag “Omschakeling naar duurzame energie: technisch is veel mogelijk, maar overheid moet zorgen voor rechtvaardige verdeling kosten en baten” verder lezen

Woningcorporatie Accolade over de energietransitie

Woningcorporatie Accolade is één van de organisaties die vertegenwoordigd zullen zijn in het panel op de avond over de energietransitie op 26 februari. We hebben Fred Hesselink, directieadviseur van Accolade, alvast een paar vragen voorgelegd. Hesselink hoopt op de avond vragen te krijgen over de aanpak van Accolade en het tempo. Lees verder voor het interview.

Heb jij  vragen over de energietransitie, laat het ons vast weten in een reactie! Op 26 februari leggen we ze aan de panelleden voor.

“Woningcorporatie Accolade over de energietransitie” verder lezen

Bijeenkomst duurzame energie ‘Hoe gaat dat en wie betaalt het?’

GroenLinks Heerenveen organiseert op dinsdagavond 26 februari in Trinitas een gratis bijeenkomst over Energietransitie, de omschakeling naar duurzame energie. Op deze avond is iedereen welkom om vragen te stellen. Daartoe is een breed panel van deskundigen aanwezig met kennis over praktische oplossingen. Voor iedereen die vragen heeft, twijfels, of gewoon eens horen wil wat er allemaal aan zit te komen. Vragen voor deze avond kunnen ook van te voren per e-mail gesteld worden aan: secretaris@groenlinks-heerenveen.nl of via deze website.  “Bijeenkomst duurzame energie ‘Hoe gaat dat en wie betaalt het?’” verder lezen

Vragen over kappen van bomen

Veel mensen blijken zich zorgen te maken en vragen te hebben over het kappen van bomen. Wij willen de vragen verzamelen en zicht krijgen op het gemeentelijk kapbeleid. Stel uw vragen of uit uw zorgen in de reacties en wij proberen antwoorden te krijgen!

Miedema Natuurlijk winnaar Groene Lintje

Winnaar Sjoerd Miedema geïnterviewd door Gerrie Rozema (foto Erwin van den Bosch)

Afgelopen vrijdag werden de Groene Lintjes uitgereikt; de publieksprijs en de juryprijs. Volgens de jury zijn alle genomineerden stuk voor stuk winnaars. Toch sprong biologische melkveehouderij Miedema Natuurlijk eruit en kreeg het lintje.  Ondanks alle risico’s is Miedema Natuurlijk van een normale melkveehouderij naar een biologische melkveehouderij gegaan. Het is bekend dat deze stap geen makkelijke is, maar Miedema Natuurlijk is het bewijs dat het kan en daarmee is het echt voorbeeld voor andere melkveehouderijen. Niet alleen de moed, maar ook de passie is wat de jury voor Miedema Natuurlijk deed kiezen. “Het hart moet erin zitten”, gaf hij zelf aan. De publieksprijs ging naar Marjolein Wielinga voor de ecologische bloementuin achter Huize Voormeer. Zij werkt hard aan de tuin en is een voorbeeld van hoe iedereen zijn of haar steentje kan bijdragen aan een betere omgeving.  “Miedema Natuurlijk winnaar Groene Lintje” verder lezen

Uitreiking Groene Lintje

Bestuur en fractie van GroenLinks Heerenveen nodigen je van harte uit om op vrijdagavond 25 januari te klinken op het nieuwe jaar.  Tijdens de nieuwjaarsreceptie worden de Groene Lintjes voor 2018 uitgereikt. Voor de publieksprijs kan nog gestemd worden tot en met donderdag 24 januari door een mail te sturen naar secretaris@groenlinks-heerenveen.nl. Lees verder voor de kandidaten en de volledige uitnodiging.  “Uitreiking Groene Lintje” verder lezen

Wie wil het bestuur van GroenLinks Heerenveen versterken?

Onze huidige secretaris (Anton Bot) stopt binnenkort en dus zijn we per april 2019 op zoek naar een nieuwe secretaris in het bestuur. Het gaat om een leuke, veelzijdige vrijwilligersfunctie voor 2 tot 4 uur per week waarbij je ingewerkt wordt. Onkosten worden vergoed. Lees verder voor de beschrijving van de taken en hieronder hoe Anton de werkzaamheden heeft ervaren. “Wie wil het bestuur van GroenLinks Heerenveen versterken?” verder lezen