Stemt u ook voor het Groene Lintje?

Ieder jaar wordt door GroenLinks Heerenveen een Groen Lintje uitgereikt aan personen, bedrijven of organisaties die zich op een positieve manier hebben ingezet voor de natuur en/of het milieu.

Voor de publieksprijs Groene Lintje 2019 kun je nu tot uiterlijk 15 januari stemmen door op dit bericht te reageren.  Of door een mail naar secretaris@groenlinks-heerenveen.nl te sturen. De vermelding van Groene Lintje met de naam van de persoon of organisatie van je voorkeur is voldoende. Je stem telt dan mee voor de publieksprijs! “Stemt u ook voor het Groene Lintje?” verder lezen

Water Natuurlijk Fryslân voor schoon water, niet te veel of te weinig

fotograaf Robert Elsing

Op woensdag 20 maart zijn er waterschapsverkiezingen. Tegelijkertijd met de Provinciale Statenverkiezingen. Waar gaan die verkiezingen eigenlijk over? Waarom zou je gaan stemmen? Monique Plantinga, inwoner uit de Gemeente Heerenveen, lid van GroenLinks, verkiezingskandidaat nr. 3 voor waterschapspartij Water Natuurlijk Fryslân en voorzitter van de Stichting Tsjingas: “Heerenveen bijvoorbeeld ligt midden in de prachtige Friese veenweiden. Onder invloed van zuurstof verdwijnt veen. Dit leidt tot bodemdaling en CO2-uitstoot. Door anders om te gaan met waterpeilen kan dit afgeremd of gestopt. Hier ligt een rol voor het waterschap.” “Water Natuurlijk Fryslân voor schoon water, niet te veel of te weinig” verder lezen

Kom je ook op 26 februari? Over Energietransitie.

Wie gaat de rekening van de energietransitie betalen?

Wat is er nodig voor de energietransitie?

Het gas wordt verbannen uit Nederland. Huishoudens, bedrijven en winkels moeten hun apparatuur aanpassen.

Auto’s van particulieren en autobussen van vervoersbedrijven moeten hun CO2 uitstoot sterk verminderen. Wordt daarmee het openbaar vervoer duurder en wordt er ook in Friesland een vorm van kilometerheffing ingevoerd? Wat betekent het voor de (leefbaarheid) van de dorpen?
En wat betekent het voor de werkgelegenheid? Bestaande banen zullen verdwijnen en er zullen nieuwe voor in de plaats komen. Voor veel mensen betekent dit omscholing, herplaatsing of een afvloeiingsregeling.
Veel vragen die wachten op een antwoord en een standpunt. “Kom je ook op 26 februari? Over Energietransitie.” verder lezen