Onderzoek naar verbetering treinverbinding naar Zwolle op korte termijn

GroenLinks fractievoorzitter Gerrie Rozema overhandigd de petitie aan NS regiodirecteur Joost van der Bijl

Reizigersorganisaties, provincies, gemeenten, ProRail en NS werken nog voor de zomer een variant uit van een verbetering voor de reizigers in Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega die nu niet meer rechtstreeks met de trein naar Zwolle kunnen. NS hield vandaag een gesprek met diverse GroenLinks fracties over de uitslag van een petitie die GroenLinks/GrienLinks had opgezet voor herstel van de treinverbinding.
“Onderzoek naar verbetering treinverbinding naar Zwolle op korte termijn” verder lezen

Grietje van Dijk over kunst en cultuur

Kandidaat raadslid Grietje van Dijk maakt zich sterk voor kunst en cultuur in Heerenveen. GroenLinks vindt kunst en cultuur erg belangrijk en wil er zuinig op zijn. Nieuwe initiatieven moeten kansen krijgen. Grietje van Dijk: “Cultuur werkt verbindend, prikkelt de creativiteit en bevordert de samenhorigheid”

Retze van der Honing over kansen

Retze van der Honing over kansen. Kansen voor kinderen, onderwijs en werk. GroenLinks Heerenveen wil dat de gemeente maar ook de inwoners zo snel mogelijk overschakelen op groene energie. Retze van der Honing: “Op elk dak in Heerenveen zonnepanelen!”

Zondag 11 maart hebben Friese vrouwelijke lijsttrekkers een gezamenlijke oproep gedaan om vrouwen te steunen om verkozen te worden in de gemeenteraad. Deze oproep vond plaats bij het Koetshuis van Lauswolt in Beetsterzwaag. De plek waar in 2007 een groep mannen zich terugtrok om een kabinet te vormen.
“Friese vrouwelijke lijsttrekkers GroenLinks in de bres voor meer vrouwen in de raad en bestuur” verder lezen

Verkiezingsdebat 28 februari Heerenveen

Afgelopen woensdag 28 februari was er een verkiezingsdebat in de Doopsgezinde kerk te Heerenveen. We hebben even een kort filmpje gemaakt van de inbreng van lijsttrekker Gerrie Rozema. In het debat kwamen verschillende thema’s aan de orde zoals: Scholen, toegankelijkheid en leefbaarheid dorpen, gaswinning, duurzaamheid, de energie transitie en experimenteren met het basisinkomen.