Presentatie Groene Kaart met lokale, duurzame initiatieven

GroenLinks Heerenveen heeft afgelopen zaterdag de Groene Kaart officieel gepresenteerd aan de Fietsersbond op een pittoresk plekje in Bontebok. De Groene Kaart is een fiets- en wandelkaart van de gemeente Heerenveen, die door GroenLinks zelf is ontwikkeld. GroenLinks wil met de Groene Kaart niet alleen laten zien wat een prachtige fiets- en wandelmogelijkheden er in en rond de gemeente Heerenveen zijn, maar ook wat voor mooie, groene, duurzame en sociale initiatieven er op de fiets zijn te ontdekken. Gerrie Rozema van GroenLinks heeft een exemplaar van de kaart op een pittoresk plekje in Bontebok overhandigd aan Anneke Mobron van de Fietsersbond.

De Fietsersbond heeft eveneens fietsroutes ontwikkeld, zoals routes langs theetuinen. Via de website van de Fietsersbond kunnen routes worden gepland. De Groene Kaart vult dit aan met zorgboerderijen, boerderijen waar streekproducten worden verkocht, tweedehands winkels, galeries en andere interessante kleinschalige initiatieven en bezienswaardigheden.

Evenals de plaatselijke afdeling van de Fietsersbond Heerenveen wil ook GroenLinks het

gebruik van de fiets bevorderen, zowel bij het woon- werkverkeer, als bij het recreatieve gebruik. Veilige en goede fietspaden, met aangepaste voorrangsregeling, zijn daarbij een belangrijke factor.

Eén gedachte over “Presentatie Groene Kaart met lokale, duurzame initiatieven”