Friesland reist sneller

Treinreizigers uit Akkrum, Grou en Wolvega hoeven minder lang te wachten als ze onderweg zijn naar de randstad. Een handtekeningenactie en gesprek met de NS van GroenLinks Heerenveen, Weststellingwerf, Fryslan en PAL Groen Links heeft een positief resultaat opgeleverd. Vanaf april 2019 gaat de wachttijd in Meppel terug naar 6 minuten.

Na wijzigingen in de dienstregeling werd vorig jaar het reizen naar de Randstad voor treinreizigers uit Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega lastiger door meer overstappen en lange wachttijden. Fractievoorzitter Gerrie Rozema van GroenLinks Heerenveen overhandigde op 13 maart jongstleden een petitie die door ruim vierduizend mensen werd ondertekend aan NS regiodirecteur Joost van der Bijl. Rozema: “Voor veel forensen, toeristen en scholieren is de rechtstreekse verbinding naar Zwolle heel belangrijk. En voor de leefbaarheid en aantrekkelijkheid van onze dorpen is goed openbaar vervoer gewoon een vereiste.”