Wie wil het bestuur van GroenLinks Heerenveen versterken?

Onze huidige secretaris (Anton Bot) stopt binnenkort en dus zijn we per april 2019 op zoek naar een nieuwe secretaris in het bestuur. Het gaat om een leuke, veelzijdige vrijwilligersfunctie voor 2 tot 4 uur per week waarbij je ingewerkt wordt. Onkosten worden vergoed. Lees verder voor de beschrijving van de taken en hieronder hoe Anton de werkzaamheden heeft ervaren.

Wat doet het bestuur van GroenLinks Heerenveen?

Het bestuur organiseert alles rondom GroenLinks en de verkiezingen en de bijbehorende campagne, zet zich in om leden te werven en te binden, organiseert een paar keer per jaar activiteiten en zet zich in om de zichtbaarheid van GroenLinks in Heerenveen te versterken. Het bestuur bestaat nu uit 5 leden: een voorzitter, secretaris, penningmeester en twee algemene leden. Het is een betrokken, deskundig en enthousiast team.

Wat doet de secretaris?

De werkzaamheden worden binnen het bestuur in overleg verdeeld. De secretaris houdt zich meestal bezig met het organiseren van activiteiten en vergaderingen. Er is 1 keer per 2 maanden een bestuursvergadering waarin je meedenkt en meepraat. Daar kunnen nog wat kleinere taken bijkomen, zoals het bijhouden van de ledenadministratie en contacten met andere afdelingen in Friesland. Zie in de bijlage wat onze huidige secretaris er zelf over zegt!

In deze functie zit je dicht bij de politiek en de ontwikkelingen in de samenleving. Bij het organiseren van activiteiten kom je overal, ook bij organisaties waar je nooit van gehoord hebt. Het is vaak erg leerzaam en interessant. Je hebt ook regelmatig contact met de raadsleden van GroenLinks.

Spreekt dit je aan en ben je betrokken, communicatief en digitaal vaardig? Ondersteun je het gedachtegoed van GroenLinks en wil je dat uitdragen? Mogelijk is deze vrijwilligersfunctie dan iets voor jou! Loop een tijdje mee om te zien of het wat voor je is.

Heb je belangstelling of ken je iemand die mogelijk belangstelling heeft? Laat het ons weten!

Neem vrijblijvend contact op met Els Kornelis van het bestuur, via telefoonnummer 06 –  5205 8008 of via e-mail: stamskor@online.nl

Eén gedachte over “Wie wil het bestuur van GroenLinks Heerenveen versterken?”