Wasbare luiers

Voor mensen met kinderen in de luiers heeft GroenLinks, samen met D’66, PvdA, Gemeentebelangen en Heerenveen Lokaal, het voorstel gedaan om een proef met wasbare luiers te doen. 14% van het totaal aangeboden gewicht van restafval bestaat uit luiers. Door gezinnen kennis te laten maken met wasbare luiers, kan het restafval verder teruggedrongen worden. In Hengelo is twee derde van de gezinnen die een proefpakket wasbare luiers hadden gekregen definitief overgestapt op wasbare luiers. Het voorstel om hier ook in Heerenveen mee aan de slag te gaan is aangenomen door de raad.

2 gedachten over “Wasbare luiers”

1. Dat is geweldig, wanneer is er meer bekend over de proef? Komen er verschillende soorten? Komen er consulentes, die een stukje uitleg geven over het gebruik en specifiek wassen?

1. Fijn dat u zo enthousiast bent! We verwachten dat in het eerste kwartaal van 2019 meer bekend wordt over hoe de proef uitgewerkt gaat worden. Uiteraard houden de raadsleden van GroenLinks het nauwgezet in de gaten.